Obtenha modelos de e-mail para solicitar estudos de caso e entender sua importância no marketing B2B. Aprenda a usar essas ferramentas para demonstrar como seu produto resolve problemas empresariais.
Os estudos de caso são uma parte crítica da maioria das estratégias de marketing B2B. Eles dão a você a chance de mostrar a seus clientes em potencial exemplos da vida real de como seu produto foi capaz de satisfazer as necessidades de outros clientes, resolver os problemas deles e, por fim, ajudá-los a atingir seus objetivos empresariais. Os estudos de caso ajudam muito a ganhar a confiança de seus clientes em potencial e a validar se seu produto ou serviço realmente funciona. O artigo a seguir descreve por que os estudos de caso são uma ferramenta essencial de marketing de conteúdo e fornece modelos de e-mail de solicitação de estudo de caso úteis junto com as perguntas básicas de uma entrevista de estudo de caso para ajudar você a obter estudos de caso e histórias de sucesso de seus clientes.
13% dos profissionais de marketing apontam os estudos de caso como uma das principais formas de mídia usadas em sua estratégia de conteúdo – isso os torna o quinto tipo de conteúdo mais popular, superado apenas por conteúdo visual, blogs e e-books. (Relatório de estado de marketing da HubSpot)
Os estudos de caso de clientes são as táticas de autopromoção mais populares usadas por executivos de agências de marketing: 62,6% dos entrevistados votaram a favor de sua eficácia na geração de leads. (estudo da eMarketer)
Estudos de caso/histórias de sucesso são classificados como o terceiro tipo de marketing de conteúdo mais influente no processo de compra para pequenas e grandes empresas. (Relatório de pesquisa de conteúdo de tecnologia B2B da Eccolo Media).
73% dos consumidores afirmam que os estudos de caso desempenham um papel importante em seu processo de tomada de decisão. (Relatório de pesquisa de preferências de conteúdo)
[Company name] is currently building a library of case studies to include on our website. We’re looking for successful companies using [Product name] to solve interesting challenges, and your team immediately came to mind. Are you open to [Customer company name] being featured?
Your story will help inform our prospects about how they can benefit from using our product. I’d be happy to provide more details if you are potentially interested.
Either way, thank you for considering my request and thank you for being a loyal [COMPANY] customer.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Subject line: Can I feature you as a case study?
[Name],
The subject line pretty much says everything, but I’d like to ask again. Can I feature you as a case study? I think our project had a lot of highlights, and I’m eager to get the word out about our great work together.
Specifically, I plan to dig into these main aspects:
[Aspect 1]
[Aspect 2]
[Aspect 3]
If being featured is OK with you, can we have a quick call on [date/ time] to discuss it in more detail? Or if that doesn’t work, I’m free on [date].
I look forward to chatting with you!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
I’m really glad to hear you had [positive experience with your company], and I was wondering whether you’d be interested in being featured as one of our customer success stories. I manage our case study initiatives and have the opportunity to showcase all the great stories from customers like you.
It should be a lightweight process – I will ask you roughly 10 – 15 questions via email or phone about your experience and results. This case study will include a blurb about your company and a link to your homepage (which hopefully will make your SEO team happy!)
Here’s an example of how it usually looks like: link to a case study example
If this is something you would be interested in, please let me know by responding to this email, or giving me a call at [number] to discuss it in more detail.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for the fantastic feedback – I’m thrilled to hear [Product name] is working well for you and that [Customer company name] is getting the results you’ve been looking for.
My team is actually in the process of building out our library of case studies, and I’d love to include your story. Happy to provide more details if you’re potentially interested.
In any case, thank you again, and I look forward to getting more updates on your progress.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I wanted to reach out to thank you for being a loyal [Company] customer for over [number] years now. I noticed you achieved your goal of [milestone] last month, and I wanted to congratulate you on your success!
I’d love to share your story using [Product name] with the world – I think it’s a great example of how our product + a dedicated team and a good strategy can achieve awesome results.
Are you open to being featured in a case study? If so, I’ll send along more details.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Happy Holidays!
As this year winds down, I wanted to say thank you for being a loyal [Company] customer and for your partnership using [Product/ Service] this year. You’ve achieved fantastic results in the time we’ve been working together, so I wanted to reach out to see if you’d be interested in being featured in a case study on our website.
Here’s how it would look like: link to a case study example
Either way, thank you once again for the chance to work with you, and I hope you have a warm and happy holiday season with your family and friends.
I’m looking forward to chatting soon in the new year!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
We’re thrilled to hear you’re interested in sharing your success story with [Product name]. My name is [Name], and I’ll be working directly with you on this case study.
I’ve attached an important document to this email that outlines the whole process, which includes [details of your case study process]. Typically, a case study will take about a week t complete from start-to-finish depending on availability and turnaround time of any revisions, and your involvement will require about 1 hour of your time.
Again, I’m excited to start the process with your team and learn more about your success with [Product name]!
In the meantime, please don’t hesitate to contact me with any questions. Happy to be a resource.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Para escrever um estudo de caso/história de sucesso convincente, repleto de insights detalhados e dados sobre como seu produto ou serviço agrega valor – você precisa fazer perguntas ponderadas – ao mesmo tempo que respeita o fato de que seus clientes podem não querer perder muito tempo para responder elas. Aqui estão algumas das perguntas mais comuns da entrevista de estudo de caso que você pode usar ao conduzir suas próprias entrevistas de estudo de caso de cliente.
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Você pode promover um estudo por e-mail ou dando mais visibilidade em seu site, compartilhando em suas redes sociais e criando links para ele em seus blogs.
Os estudos de caso são uma forma muito eficaz de construir credibilidade para o seu negócio. Eles podem ajudá-lo a explicar os benefícios de seu produto ou serviço e demonstrar que você tem clientes reais usando seu produto/serviço.
Ao escrever um e-mail de estudo de caso, é importante mencionar como a solução ajudaria com os problemas descritos. Você também pode fornecer links para o produto/serviço, e não se esqueça de incluir os nomes dos membros da equipe que trabalharam no projeto.
Modelos de E-mail de reativação
Descubra como reativar clientes inativos com modelos de e-mails eficazes! Aprenda a enviar e-mails no momento certo e aumente suas chances de reconquistar clientes. Explore exemplos de templates e dicas para otimizar suas campanhas de reengajamento. Não perca a oportunidade de maximizar a retenção e fidelidade à sua marca.
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Responda a e-mails de solicitação de recurso de maneira profissional e gentil, independentemente das notícias (boas ou ruins) que você está entregando aos seus clientes.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team