Modelos de e-mail informativo da LiveAgent oferecem formatos para várias situações de negócios, como atualizações de empresa, mudanças de política e pesquisas. Incluem dicas de formatação e linhas de assunto eficazes para melhorar a comunicação.
Existem vários cenários em que uma empresa precisa enviar um e-mail a seus clientes ou usuários para fornecer informações sem ser particularmente promocional. Os exemplos mais comuns de e-mails informativos são breves notícias sobre mudanças na direção ou gestão futura da empresa, etc.
E-mails informativos também podem ser sobre modificações nos termos e condições ou outros acordos legais, bem como declarações para tranquilizar os assinantes à luz dos desenvolvimentos atuais na indústria ou eventos globais. Esses tipos de mensagens têm sido particularmente comuns nos últimos anos, com o Regulamento Geral de Proteção de Dados (GDPR) da UE levando a inúmeros e-mails sobre mudanças na política de privacidade em nossas caixas de entrada. Mais recentemente, a atual pandemia de coronavírus fez com que muitas marcas atualizassem constantemente seus clientes por e-mail sobre como eles estão se adaptando à situação em constante evolução.
Outros tipos de e-mails informativos são pesquisas enviadas aos clientes para informá-los sobre a possibilidade de participar de um questionário ou um convite para informá-los sobre um evento da empresa que ocorrerá em um futuro próximo. Por sua vez, o remetente espera receber um feedback sobre um produto/serviço ou um RSVP para o atendimento planejado do destinatário.
Por fim, os e-mails de aquisição informam aos usuários que eles se inscreveram com sucesso em uma conta ou se inscreveram para receber o conteúdo de newsletter. As mensagens de winback informam aos clientes existentes que eles não compram há algum tempo e que podem ser removidos do banco de dados da empresa se permanecerem inativos. Esses dois tipos de e-mails informativos são um pouco mais promocionais do que os outros mencionados, pois geralmente incluem chamadas para ação (CTAs) ou oferecem descontos como recompensa.
O envio de e-mails informativos permite que você entre em contato com seus clientes existentes e potenciais para informá-los sobre notícias específicas que precisam ser lidas ou que você acha que serão úteis. Vários exemplos dessas mensagens foram reunidos neste artigo, com sugestões de linhas de assunto como bônus.
Existem certas situações que toda empresa deve abordar (como o COVID-19). Durante esses períodos, é importante que seus clientes e funcionários saibam como sua empresa continuará a operar, como também quaisquer mudanças que possam acontecer. Esses e-mails não devem conter nenhum tipo de comunicação de marketing, mas apenas garantir às pessoas que seus dados, pedidos ou assinaturas, por exemplo, estão todos seguros. A intenção desses e-mails é simplesmente desejar o melhor aos seus clientes, sem incluir qualquer tipo de argumento de venda. Resumindo, a questão é manter um bom relacionamento com o cliente, informando ele do que precisa ser dito.
O outro tipo de e-mail informativo se concentra em notícias específicas da empresa. Esses e-mails podem incluir atualizações de políticas, estrutura de negócios ou uma mudança de direção. Essas novas abordagens podem ser resultado do feedback do cliente, e é por isso que seus clientes devem ser informados diretamente e agradecidos por suas contribuições por meio de uma mensagem pessoal sua. Isso também ajudará a aumentar a fidelidade e a confiança do cliente, mostrando que as opiniões de seu cliente são altamente valorizadas.
Os modelos de e-mail são estruturas de mensagens que você pode usar como ponto de partida para escrever sua própria cópia (simplesmente alterando o texto sugerido pelo seu). Os modelos de e-mail permitem que você escreva e-mails sem esforço – basta inserir imagens ou outro conteúdo e modificar o estilo para se adequar à personalidade da sua marca
E-mails informativos não são chamados de “informativos” sem motivo. Seu principal objetivo é informar o destinatário sobre uma ação específica e, embora ser criativo seja sempre uma coisa boa, você não deve se deixar ser muito secreto, obscuro ou misterioso neste momento. Tempo é dinheiro, não apenas para você, mas também para seus destinatários de e-mail.
Se houver um padrão que você segue em seus e-mails informativos, não o altere abruptamente. Seu público pode estar acostumado a ver certos elementos dentro de seus e-mails, incluindo linhas de assunto, o layout ou até mesmo a hora do dia em que você envia seus e-mails. Em essência, certifique-se de que seus clientes não confundam seus e-mails com os de outra marca. Além disso, envie seus e-mails informativos apenas quando for realmente necessário – não abuse dessa opção e sobrecarregue as caixas de entrada de seus clientes com muitos e-mails, a menos que seja algo realmente urgente.
Por falar em layout de e-mail: certifique-se de que seu e-mail esteja formatado corretamente. É provável que muitos destinatários não leiam tudo – eles julgarão o conteúdo por linhas de assunto, declarações em negrito, ou marcadores. Sua formatação deve falar por si mesma, ser direta ao ponto e ter um tom apropriado. Por exemplo, se há algo desagradável para anunciar, provavelmente não é a melhor ideia exagerar no conteúdo com emojis ou pontos de exclamação que podem apenas fortalecer sentimentos de decepção ou raiva. Por outro lado, quando há algo positivo a anunciar, você pode começar seu e-mail com uma saudação agradável.
Exemplos de linha de assunto para e-mails informativos:
Abaixo estão alguns exemplos de linha de assunto para e-mails informativos:
Está é a direção em que a [nome da empresa] está indo. Você vai se juntar a nós?
Modelo de e-mail de anúncio da empresa 1 – anúncio de promoção
I am happy to announce that [name of employee] has been promoted to the position of [job title].
[Name of employee] has been working at [company] for [X] years, and played a vital role in [achievement].
During that time, they have always been dedicated to [company] and displayed great team spirit, which we’re happy to reward with this promotion.
I would be grateful if you join me in congratulating [name of employee] on this exciting news.
Regards,
[name & position]
As of today, there is a vacancy for the [job title] role in our [department].
We highly recommend any current employee who is interested in this role to apply as soon as possible, as the vacancy will also be advertised externally soon.
Our new [job title] will work with the [team] to perform [main responsibilities].
To be considered for this role, you must have [experience] and meet the following criteria: [requirements]
Click here [button] for a full job description.
Please reply to this email by [date] with your CV/resume and provide a short covering letter to apply for this position.
If you have any more questions regarding this vacancy, please contact the HR team at [email].
Best regards,
[name & position]
Modelo de e-mail de anúncio da empresa 3 – introdução de novo funcionário
[Name of new employee] will be joining [company] in the position of [job title], starting from the [date].
We are delighted to welcome [name of new employee] because their [X] years of experience in [field] will help us drive [company] forward.
If you see [name of new employee] around the office, please introduce yourself to make them feel at home here right away.
Alternatively, if you have any questions or would like to meet [name of new employee] before they start, please contact their employee mentor [name of mentor] to make arrangements.
Thanks for joining me in welcoming [name of employee] to [company].
Regards,
[name & position]
A reminder that the [purpose] Open Staff Meeting hosted by [name of host] is taking place on [date] at [time].
This online meeting can be accessed using the following link: [button]
Future related meeting dates are as follows: [dates]
Please note that everyone is welcome to attend any meeting, and the contents will be tailored to [department].
Please feel free to ask any questions during the meeting. Note that there is a limit of [X] participants, so please register in advance by replying to this email.
Recordings of all past meetings can be found at [link].
Best regards,
[name & position]
It’s time for your regular roundup of how we’ve been getting on recently at [company]. Here is the month in numbers:
Statistic 1
Statistic 2
Statistic 3…
Below you can see the changes in some important metrics:
[Graphic of company data]
Look out for another update landing in your inbox next month.
Best,
[Name], [position] at [company]
Have you heard about everything that’s been going on at [company name] recently? Maybe you missed the news about [announcement].
We’ve also made some updates to our [product/service], which, as a current user, we’re sure that you’ll be interested in:
New feature
Update
Fix…
What’s more, we’re already well underway on our plans for the next [week/month], including:
Plan 1
Plan 2
Plan 3…
As usual, we’ll update you again next [week/month], when those changes will hopefully have been implemented.
Regards,
The [company] team
Do you know how you got on [today/this week/this month]? Well, there’s no need to guess, as we’ve got all the important numbers for you right here.
Here is your [day/week/month] in numbers:
[Visualization of personal stats]
For full details of your [daily/weekly/monthly] roundup, you can read the report that we’ve generated for you here: [link]
We’ll be in touch again [tomorrow/next week/ next month].
[Name] at [company]
Think that you’ve been performing well [today/this week/this month]? No doubt that you have! But here’s how you got on compared to others:
[Graphical comparison]
As you can see above, you were in the top [X]% of all [product/service] users for [achievement] over the course of the [day/previous week/previous month]. Congrats!
Can you do even better [tomorrow/next week/ next month]? We’ll be sure to let you know!
The [company] team
The wellbeing of our staff and customers is more important for everyone at [company] than anything else. That’s why it’s important to be able to keep in touch with friends, family, and acquaintances.
That goes for us too, which is why we’re writing to let you know how we’ll be keeping our community connected even during these hard times. This will allow our employees and staff to contact one another to talk about whatever they want to.
We will also be sharing additional content for the foreseeable future, which will range from helpful and informative to uplifting and (hopefully) funny. Don’t forget that we’re here for you.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We know that the current situation with [crisis] is affecting everybody right now, and we hope that this email finds you, your friends, and your family all safe and healthy.
During these difficult times, we have decided to put the following measures into place in order to ensure the safety of our loyal customers:
New/temporary procedure 1
New/temporary procedure 2
New/temporary procedure 3…
If you have any questions regarding any of these changes then don’t hesitate to get in touch, we’d be happy to answer any questions or comments.
Stay safe,
[Name] from the [company] team
Today is the start of a bright future for [company].
Thanks to the valued feedback of loyal customers like yourself, we’ve made some changes to the way in which we operate:
Procedural change 1
Procedural change 2
Procedural change 3…
We look forward to providing an improved service for all of our clients as a result of these updates.
If you have any questions or comments about the changes or any other matters, don’t hesitate to get in touch.
Best,
[Company]
At [company] want to be open and transparent with our users while providing them with the best level of service that we possibly can.
That’s why we’re writing to let you know that our Terms and Conditions are changing, and the new agreement [link] will come into effect on [date].
Here is a summary of the most important changes:
T&Cs change 1
T&Cs change 2
T&Cs change 3…
If you continue using our service after [date], then your acceptance of the updated Terms and Conditions will be considered granted.
You can cancel your membership by clicking here [link] if you don’t agree to the updated agreement.
Kind regards
[Name] from [company]
At [company], we treat our customers with the utmost care and respect. That goes for your personal data too, which is why we’re updating our Privacy Policy to give you more control over your personal details.
The changes are being made so that:
-You can more understand how we use your personal data more easily.
-We can use your data to gather feedback for improving our services.
-Only information that you have provided us when registering may be used by us.
-You have the right to request to view, modify, or erase the data we have about you.
As you can see, the changes are being made for the protection of your personal data. For more information and to read the agreement in full, please click here [link].
Best,
The [company] team
We’ve been making changes to our [service] plans in order to suit the needs of our valued users, like yourself, as best as possible.
Apart from being able to provide a better service and customer experience, we’ve had to update our Fair Usage Policy corresponding to the new plans.
No need to worry, as the updated agreements are more user-friendly and you don’t need to do anything in order to accept the new policies.
You can read them in full here [link] if you wish, or feel free to ask us any questions.
Best wishes,
[Name] from [company]
We’d really like your feedback to help improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.
As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!
To take advantage of this opportunity, please click on the link below.
[Start survey]
Thanks for your time, it is really appreciated.
Best,
The [company] team
The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.
Your feedback will help shape our future content about [subject], so we hope you agree that it will be mutually beneficial for us to find out what you really think.
You can answer our single-question survey simply by clicking on your preferred choice below, without even leaving this email!
Option 1
Option 2
Option 3…
We really appreciate your feedback, as it will help us to achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.
The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].
To start, please click on your rating below to be taken to the survey.
[Feedback scale with link]
Thanks for your input,
[Company]
We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciate you answering.
Since you took the time to share your thoughts about [product/service], we thought you might like to know the results.
We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend! While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself into consideration.
Hope to see you soon! [Optional reward as a token of appreciation]
Best wishes,
[company]
The next [company] [weekly/monthly/annual] [conference/webinar] will take place on [date].
With a great list of speakers that will cover a wide range of [subject]-related topics, we’re sure that this event will be our most successful yet.
There will be presentations that you won’t want to miss from:
Speaker 1
Speaker 2
Speaker 3…
For more information, including a full schedule, visit the dedicated [conference/webinar[ website here [link].
Don’t forget to confirm your attendance in advance in order to receive your [event pass/link to video stream]:
[RSVP]
Best wishes,
The [company] team
As a valued [customer/team member], you are hereby cordially invited to celebrate the [name of the ceremony] awards with us at [location] on [date].
You can expect a great evening with [activity] and [food/drink] besides the awards ceremony itself.
The awards will be handed out for multiple categories in the field of [subject], including:
Awards category 1
Awards category 2
Awards category 3…
More details about the event, including a full list of nominees and categories, can be found on the event’s webpage [link].
We very much hope to see you there! All you need to do is RSVP by clicking below:
[Confirm your attendance]
Kind regards,
[Name] from [company]
The [company] team has been busy planning our [quarterly/bi-annual/annual] team-building with the hope of making this event our most successful so far!
On [date] at [time] all [department] staff are invited to leave their work for [period of time] to get to know each other better whilst taking part in some fun activities, such as:
Activity 1
Activity 2
Activity 3…
There will be no formal dress code for the day, so feel free to wear casual clothes for a more comfortable [morning/afternoon/day]. If you have any questions, don’t hesitate to get in touch with us.
We look forward to seeing you there! Just RSVP [link] beforehand so we can accommodate the correct number of attendees.
Best, all the HR staff
Thanks for signing up for our [content] emails.
This is just a short message to confirm that your subscription is now active and that you’ll start receiving industry insights from us shortly.
If you have any comments or questions in the meantime, feel free to contact us by replying to this email. We’d be happy to help you!
Regards,
The [company] team
P.s. If you have been sent this email in error or would like to unsubscribe, please click on the following [link].
As a member of the [industry] community, I’m sure that you’re one of many people who’ve encountered trouble with [issue/pain point].
I thought you might like to hear a few pieces of advice from us about how to deal with this problem that our other clients have benefited from:
Advice 1
Advice 2
Advice 3…
If you don’t find our tips useful, please let us know how to improve. Alternatively, you can unsubscribe by clicking here [link].
Best,
[Name] from [compa
[copy button="yes"]
Dear [name],
I commented under your post/answered your question on [social media platform], and thought I’d follow up by sharing some more resources that you might find interesting.
Here are some guides about [topic] that may be helpful for you:
Link 1
Link 2
Link 3…
If you’d like to get more advice on a regular basis then you can sign up for the [company] newsletter by clicking on the button below. Once you sign up you’ll receive great tips straight to your inbox every [X] weeks.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
We’ve noticed that you haven’t made a purchase in a while, and we miss you!
There’s never been a better time to start shopping with us again because we’d like to give you a special discount of [X]% off everything in our store.
To benefit from these reduced prices, just enter the following code at checkout:
[Discount code]
There are lots of great new products available that we’re sure you’ll find interesting.
[Images of products with prices]
See you soon,
[company]
You may have noticed the discount coupon that we sent to you recently. Don’t worry – it’s still not too late to use it!
If you’ve already made a purchase, feel free to enter the same code at checkout again for another [X]% off your next purchase with us:
[Discount code]
We hope you enjoy using your new products, and we hope to see you return to our online store again in the near future. Here’s what we can offer to keep you coming back for more:
Reason 1
Reason 2
Reason 3…
Feel free to contact us with any questions or comments.
Best,
The [company] team
We’ve been in touch recently with a discount code for [X]% off your next purchase at the [company] store, which you can find below and still use:
[Discount code]
As we haven’t heard back from you, and you haven’t made a purchase for a while, we are wondering if you’d still like to receive emails from us. Choose your response below:
[Keep receiving emails]
[Send fewer emails]
[Unsubscribe]
It would be great if you’d like to stay in touch with us, but if you do decide to unsubscribe now, we’ll always welcome you back with open arms.
Kind regards,
[Name] from [company]
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Para escrever um e-mail informativo, você deve primeiro criar uma linha de assunto excelente. Em seguida, escreva o corpo do e-mail e certifique-se de incluir uma frase de chamariz.
Na linha de assunto do e-mail, comece com a intenção de criar uma conexão informal. Além disso, liste a data e seu nome. No primeiro parágrafo, apresente você, sua posição e a empresa para a qual trabalha. No segundo parágrafo, seja breve e diga que deseja saber mais sobre o negócio deles. No terceiro parágrafo, peça uma reunião de 15 minutos, de preferência presencial. Por último, adicione algumas linhas de encerramento.
Os e-mails informativos devem ser breves declarações destacando a situação atual e como a empresa vai lidar com isso. Portanto, esses e-mails devem ser relativamente curtos, resumindo os detalhes importantes em 3 a 5 parágrafos que consistem em várias linhas de texto apenas.
A resposta curta a esta pergunta é não. Há um momento e um lugar para o marketing, e definitivamente esse não é um deles. Se o e-mail informativo for sobre uma situação de crise ou dificuldade, isso é especialmente verdadeiro. Os e-mails informativos são elaborados exclusivamente para tranquilizar os clientes, desejar a eles o melhor e permitir que saibam como as alterações durante tempos incertos podem afetá-los.
Isso realmente depende de quantas crises ou eventos importantes realmente ocorrem. Se uma determinada situação se desenrola há muito tempo, o e-mail informativo pode evoluir para um e-mail enviado regularmente com atualizações. Essas breves declarações, no entanto, devem ser reservadas para as ocasiões mais importantes e raras, caso contrário, elas se tornarão muito normalizadas para causar o impacto desejado.
Você pode escolher entre três tipos de e-mail para usar com seus clientes: newsletters, e-mails promocionais e de pesquisas.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team