Este artigo oferece modelos de e-mail de convite para clientes se inscreverem em um portal do cliente, destacando a importância de promovê-lo. Inclui exemplos de assuntos e templates, incentivando a inscrição para maximizar benefícios.
Como você pode promover um portal do cliente e encorajar os seus clientes a se inscreverem nele? Uma das formas mais eficientes é enviar um e-mail informando sobre a experiência da plataforma.
Não se esqueça de listar os benefícios da inscrição no portal do cliente e inclua um Call To Action para conseguir resultados melhores.
Um e-mail de convite é uma mensagem informando os clientes ou usuários sobre a disponibilidade do seu portal do cliente, encorajando-os a fazer inscrição na plataforma. Você deve enviar esse tipo de e-mail para todos os clientes que podem se inscrever no portal dos clientes.
É importante enviar e-mails de contive para os seus clientes. Caso contrário, eles podem não saber que a plataforma existe e que eles podem usar os benefícios que ela proporciona.
Considerando a quantidade de trabalho que custa para criar um portal do cliente, e o quanto esse recurso é valioso para clientes e usuários, vale a pena fazer algo extra para promovê-lo.
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
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The [customer portal] team
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [area] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love you to create a customer portal account and join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time on dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
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,,,
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
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[Testimonial 2]
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The [customer portal] team
I’d like to invite you to keep track of the work we do together via the [customer portal].
Using this secure online system, you’ll keep track of our work, collaborate with our other customers, and stay up to date with [product/service]! It gives a real-time view and is a great way to remain in sync.
Access your account now
Looking forward to working together!
Best,
The [customer portal] team
We are inviting you to use our new [customer portal], which will give you a better overview of all that’s happening with [product/service].
This platform will help you get the most out of [product/service].
Check out the portal below:
GET STARTED!
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The [customer portal] team
You’ve been invited to join [customer portal]. You can use it to raise requests and get help. To set up your account, simply click on your [link]
Hope you will find [customer portal] useful!
Best
The [customer portal] team
You’ve been invited to our [customer portal], where you’ll be able to safely exchange messages, files, and updates with other users.
The button below will take you to the registration page, where you can create your account.
[button]
Best,
The [customer portal] team
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Andrej Saxon | LiveAgent support team