Descubra modelos eficazes de e-mails de break-up para melhorar taxas de resposta e fechar negócios em vendas. A página oferece 10 exemplos de diferentes abordagens, incluindo e-mails formais, casuais e focados em valor. Ideal para reengajar leads inativos.
O e-mail de break-up é um dos e-mails de acompanhamento de vendas mais eficazes que você pode usar se seu cliente em potencial não estiver respondendo às suas várias tentativas de acompanhamento. Quando bem feito, os e-mails de break-up podem ajudá-lo a melhorar as taxas de resposta, trazer esses clientes em potencial de volta ao seu ciclo de vendas e fechar negócios que, de outra forma, provavelmente teriam sido perdidos.
Na verdade, de acordo com Katharine Derum, gerente sênior de vendas da HubSpot, a equipe dela vê uma taxa de resposta de 33% aos e-mails de break-up. Não é à toa que esses tipos de e-mail estão se tornando mais populares entre os vendedores no ambiente B2B. Aqui está uma visão rápida do que realmente é um e-mail de break-up, juntamente com 10 modelos de e-mail de break-up que você pode usar em suas campanhas de acompanhamento de vendas.
Um e-mail de break-up é o último e-mail que você deve enviar a um cliente em potencial quando não tem notícias dele há algum tempo (ou quando nunca teve) para provocar uma resposta. Basicamente, serve como uma interrupção de padrão para fazer com que os clientes em potencial sem resposta e que se movem lentamente respondam e tomem medidas, já que a maioria deles fica surpresa ao receber um e-mail de “adeus” de um vendedor. Mesmo que a maioria dos e-mails de break-up não sejam convertidos, existem alguns motivos sólidos para enviá-los:
Tenha em mente que isso não é o mesmo que escrever uma carta de demissão, então não confunda os dois.
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E-mails de break-up podem ser eficientes para acompanhamentos de outbound (quando você está enviando e-mails frios para clientes em potencial que não interagiram com você anteriormente) e e-mails inbound (quando você está enviando acompanhamentos para clientes em potencial que em algum ponto expressou interesse em sua oferta). Seja qual for o caso, esses 10 modelos de e-mail de break-up podem servir como um ponto de partida para suas últimas mensagens de acompanhamento para clientes em potencial que não respondem.
Apologies if my level of persistence has become annoying.
I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.
If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.
If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.
If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.
When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:
1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]
Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I hope things are well at [their company].
When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.
I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].
[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]
I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.
Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]
I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.
If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?
P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.
I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.
However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:
You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…
Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].
But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.
If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.
All the best,
[YOUR SIGNATURE]
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O comprimento do seu e-mail é importante. Se sua mensagem for muito longa, alguns usuários podem não ler até o fim e, se for muito curta, eles podem achar que você não forneceu as informações adequadas. Portanto, mantenha o e-mail entre 75 e 100 palavras.
O e-mail marketing é eficaz quando usado para se comunicar com os clientes. É um bom exemplo de como você pode interagir com seus clientes e ajudá-los a sentir que estão sendo ouvidos. Muitas empresas deixam de fazer isso e isso faz os clientes perderem a confiança na empresa.
E-mails de break-up dão aos clientes em potencial aquele pequeno empurrão que eles podem precisar para voltar ao seu funil de vendas e aumentar suas taxas de resposta.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team