Aprenda a criar e-mails de atualização de produto eficazes com modelos e dicas. Personalize diretamente no LiveAgent para aumentar o engajamento e melhorar a retenção de clientes. Siga as melhores práticas e use visuais atrativos.
Melhorar consistentemente seu produto para permanecer competitivo e manter uma base de clientes satisfeita é essencial, especialmente no segmento SaaS. Um email de atualização do produto é uma das melhores oportunidades para mostrar que você está ouvindo o feedback de seus clientes, trabalhando de forma consistente para atender às expectativas deles e lembrando-os do valor do seu produto. Um email de atualização do produto também pode envolver novamente os usuários que estavam prestes a abandonar. Infelizmente, muitas empresas tratam as notificações de atualização de produtos como algo secundário.
No entanto, seus emails de atualização de produto podem fazer muito mais do que simplesmente informar seus usuários sobre as melhorias recentes que você fez no produto. Com a estratégia certa, você pode usar emails de atualização do produto para garantir aos novos clientes que eles fizeram a escolha certa, melhorar a retenção e satisfação do cliente e até aumentar a receita, pois você também pode promover seus recursos premium ao anunciar atualizações.
Criar emails de atualização de produto eficientes pode ser uma tarefa complicada. Abaixo estão algumas dicas para ajudá-lo a criar emails de atualização de produto melhores que melhoram o envolvimento do usuário, junto com 10 modelos de email de atualização de produto que você pode usar como exemplos ao criar sua própria versão dos emails.
Segmente seu público: Considere dividir seus assinantes em grupos (com base em idade, sexo, preferências, etc.) e enviar emails diferentes que variam em conteúdo, idioma e estilo, dependendo do que atrai cada grupo específico de usuários.
Decida quais atualizações valem a pena ser enviadas por email: Receber muitos emails sobre pequenas atualizações de produtos e correções de bugs pode apenas frustrar seus usuários. Pense em quais atualizações, mudanças ou melhorias trazem valor real para seus clientes e são realmente dignas de um email.
Foque na comunicação dos benefícios do produto: Mude de mensagens focadas em recursos para mensagens focadas em benefícios que giram em torno do que seu produto faz e como as melhorias que você implementou podem ajudar seus usuários a cumprir suas metas e lidar com desafios.
Use recursos visuais para impulsionar o envolvimento do usuário: Como 65% das pessoas lembram melhor das informações se estiverem associadas a uma imagem relevante, emails de atualização do produto com visuais atraentes têm mais probabilidade de se destacar, envolver os usuários e gerar interesse.
Seja consistente e se comprometa com sua programação: se você deseja construir um público regular para seus emails de atualização de produto, a consistência é vital. Defina a frequência de suas mensagens e siga-a para que os usuários saibam quando podem esperar uma resposta sua.
Com base na sua marca, produto e relacionamento com os usuários, os emails de atualização do produto podem diferir em conteúdo, design e tom. Embora não haja uma fórmula universal para o email perfeito de atualização de produto, aqui estão 10 modelos de email que podem ajudá-lo a começar.
We’re excited to announce the launch of one of our most requested features – [feature name]! It’s now easy to [do whatever the feature allows users to do]. Here’s a quick overview of how you can use it:
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
To learn more about this feature, check out this support article.
As always, let us know if there’s anything we can do to make your experience better. Your feedback is always appreciated.
Thanks for using [Product name]!
[YOUR SIGNATURE]
We just released a fully revamped version of our [Name] feature. If you’re interested in what’s new, check out our latest blog post that covers it all.
Here’s a quick overview:
[Improvement #1]
[Improvement #2]
[Improvement #3]
If you have any questions or feedback, we’d love to hear from you!
[YOUR SIGNATURE]
We’ve added a bunch of cool new features and made some major improvements. Here are our top 5 recent updates that we’re especially excited about:
[Update #1: From now on you can …]
[Update #2: It became even easier to …]
[Update #3: You’ll finally be able to …]
You can read more about the updates in our most recent blog post. And as always, if you have any questions or feedback – don’t hesitate to contact us!
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
We’re back to share a couple of major bug fixes that will make your experience with [Product] better than ever. Here’s a shortlist of what we’ve done:
[Fixed: bug 1]
[Fixed: bug 2]
[Fixed: bug 3]
Want to see *your* favorite bug featured in this list? We would too. Send your suggestions to [email] and we’ll see what we can do.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
If you – like us – use [Tool] for your […], then we’ve got some news you’re going to love.
We’ve just launched a new integration with [Tool]. Here are just a few of the things the new integration allows you to do:
[Benefit 1]
[Benefit 2]
[Benefit 3]
For more details, including how the integration works, why it’s a huge win for [Brand] users, and how to set it up (it’s really easy), click here.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
We’ve been hard at work these past few weeks/ months [adding/ improving features] to help make [Product] even more valuable for you. We’re super excited to tell you all about these new features/ improvements and we hope you enjoy them as much as we do.
[Update #1]
[Update #2]
[Update #3]
[Update #4]
[Update #5]
In the meantime, we’d love to hear any feedback you have on [Product] and what we can do to make it even better.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
We’re excited to announce [Product name] 2.0. It has more functionality than ever before to ensure it helps businesses like yours to [accomplish specific goals].
[Product name] 2.0 provides:
[Feature #1: benefit]
[Feature #2: benefit]
[Feature #3: benefit]
[Feature #4: benefit]
[Feature #5: benefit]
You can read all about it on our completely revamped website at www.companyname.com. And don’t forget to check our new video!
[embedded video]
If you have any questions or feedback – we’d love to hear your thoughts!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
[Feature name] is a new beta feature for [Product] Pro plan, and allows you to [details on what the feature allows users to do].
We’re excited to give you a limited-time offer to take [Feature name] for a test run: from now until [date] you can [use the feature for …].
Ready to get started? You can read more about [Feature name] here.
If you have any questions or feedback, simply respond to this email.
One last thing: [Feature name] is still a private beta feature, so please keep it a secret until it’s ready for its debut ☺
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We are proud to announce the launch of the [Product name] Android app! Our small team at [Company name] worked extremely hard to get this app out as soon as possible following the release of our iOS app. Thank you to all our Android users for your patience!
[Product name] app gives you [a short description of what the app allows users to do].
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
DOWNLOAD IT NOW
P.S. A note for Android users: While we rigorously tested the app internally and with our Beta users, there can still be a few undiscovered bugs. If you come across anything, please email us at [email address]!
Created with love,
[Company Team]
It’s never been more important to […].
The good news is we’ve built a new [app/ service] that makes it easy to […]. We call it [Product Name].
As a [Company] customer, we thought you might want to be one of the first to try [Product Name] while it’s still in Beta mode.
GET [PRODUCT NAME]
[Product Name] will be a free service while in Beta. You can read more about it here [link].
What will [Product Name] do for me?
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
Any questions or feedback? As always, feel free to reach out to our support team at [email].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
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Andrej Saxon | LiveAgent support team