Descubra práticas recomendadas e 10 exemplos de e-mails de acompanhamento pós-evento para melhorar o engajamento e obter feedback valioso. Aprenda a agradecer, segmentar e compartilhar materiais com os participantes.
Quando o evento que você organizou terminar, como você acompanha os participantes do evento (e se você acompanha) pode fazer a diferença entre o impacto de longo prazo do seu evento e o esforço desperdiçado. Assim como convites para eventos e lembretes de eventos, os acompanhamentos pós-evento são essenciais para organizar eventos offline e virtuais. É uma excelente oportunidade para construir um relacionamento mais significativo com seu público, melhorar o engajamento e obter informações valiosas sobre o desempenho do seu evento e o que você pode fazer para tornar eventos futuros ainda mais bem-sucedidos. Abaixo estão algumas práticas recomendadas para enviar e-mails de acompanhamento pós-evento, juntamente com dez exemplos de e-mail de acompanhamento pós-eventos que sua equipe de vendas pode usar para suas campanhas de acompanhamento pós-evento.
Agradeça os seus participantes
Comece agradecendo ao seu público por dedicar um tempo para participar do seu evento. Também é uma boa ideia resumir brevemente o tópico do evento para lembrar os participantes do valor que adquiriram e incentivar sua participação em eventos futuros.
Inclua recursos úteis, como discursos gravados, slides com pontos cruciais, fotos e vídeos. Como alternativa, crie um post no blog com uma recapitulação dos destaques do evento e inclua qualquer conteúdo relevante que os participantes possam usar para solidificar o conhecimento adquirido e compartilhar com seus colegas no escritório.
Peça algum feedback construtivo, que pode beneficiar ambas as partes. Ele permite que você reengaje os participantes do evento e construa um senso de comunidade. E também é uma ótima maneira de obter uma visão mais profunda de como você pode otimizar e melhorar seus eventos futuros.
Quanto mais específica e detalhada for sua segmentação (além dos participantes vs. não participantes), melhor resultado você poderá obter com as mensagens de acompanhamento do seu evento. Além disso, a segmentação correta de sua lista de participantes também permite uma melhor personalização de seus e-mails de acompanhamento pós-evento.
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Hi [Name],
On behalf of the entire [Company name/ Event organizer] team, I wanted to thank you for attending [Event Title]. We hope you enjoyed the event and that you felt like it was a worthwhile investment of your time, energy, and money.
You can find resources and recaps here, including photos from the day, recorded speeches, and related blog content.
Be sure to sign up on [website] so you can be the first to know about future events.
If I can be of any assistance, whether you are interested in learning more about [Company name/ Event organizer], have any questions or feedback, don’t hesitate to drop me a line.
Thanks again for making [Event Title] a success!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
That you so much for attending [Event Title]! We hope you enjoyed your experience and learned some valuable insights you can implement in your business right away.
In case you’d like to refresh your memory, you can access the recordings here. Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested. We are looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We missed you at [Event Title], sorry you weren’t able to attend. However, it was inspiring to have so many like-minded people in the same virtual room, talking and sharing tips on [event topic].
The good news is that we recorded the event, so you can still take advantage of everything we learned. Click here to watch the recording.
Enjoy!
We hope to catch you live next time we gather.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you dropped off halfway through the event. If you’d like to check out what the second half was all about, here’s the link to the recorded sessions. You can check those out whenever you have some free time.
If you dropped off because you felt like you weren’t getting value, do you mind sharing some feedback about what we could do better? I want to make sure our events are helpful, and your input is exactly what we need to make that happen.
I would appreciate any feedback you have.
Thanks again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you checked in a little late, but I’m glad you were able to catch the last part of the event. The first half was packed with some meaningful information, so if you’d like to rewind and catch up, here’s the recording for you: link to the recorded sessions.
Is there anything you were hoping to learn at the event that you didn’t hear about? I’m here to get you answers and more info whenever you need it.
Looking forward to seeing you at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Webinar Title] webinar has ended. Thank you for your participation.
As we mentioned during the webinar, we’ll share the recording along with the slides and other helpful resources in the next few days. So look out for a follow-up email containing this information.
We hope to see you among the attendees at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks again for attending [Webinar Title] on [date]. Hopefully, your time with us was worth it. As promised, we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources you may find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested.
We hope to see you again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
So sorry you weren’t able to attend our webinar [Webinar Title].
We don’t want you to miss out, so we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources that you might find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
If you have any questions or feedback, feel free to reach out – we can always schedule a quick phone call.
We hope to see you at our future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
I checked the stats and noticed you registered for the [Webinar Title] but didn’t attend.
During the webinar, I spent about [x] minutes teaching the specific, actionable strategy we’ve been using to [achieve specific goals]. I then walked everyone through a case study showing how we managed to [get specific results] for one of our customers.
The feedback that’s coming in since the webinar finished has been incredible, so I thought I’d send you a recording so you can watch it whenever is convenient for you: link to the webinar recording.
If you’d like to know more about how you can implement the ideas discussed during the webinar in [their Company], drop me a line, and we could schedule a call for a quick conversation this week.
Talk soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for attending [Event Title] – it was a pleasure hosting you today. I hope you’ve gained lots of valuable insights for your business! In case you missed something during the event, no worries. We’ll send out recordings and slides in a few days – keep your eyes on your inbox.
In the meantime, we would very much appreciate you taking a few moments to leave your feedback through a brief survey. That will help to ensure our future events are even more exciting and valuable.
Submit Your Feedback
Thanks again, and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Não acompanhar o público após o evento é um dos maiores erros que você pode cometer. O envio de acompanhamentos pós-eventos é fundamental para manter relações de longo prazo com os participantes do evento, aumentando a participação no próximo evento, nutrindo leads e convertendo mais deles em clientes em potencial.
Os detalhes do seu evento ainda estão frescos na mente dos participantes. Isso garante que você tenha melhores chances de reengajar os participantes e transformar mais leads em vendas de forma eficaz.
Acompanhar as faltas é tão importante quanto acompanhar aqueles que compareceram ao seu evento. Ao preparar seu e-mail pós-evento para aqueles que não compareceram, você pode simplesmente dizer que sente muito por eles não terem conseguido participar, fornecer links para materiais pós-evento, incentivá-los a acompanhar seus eventos futuros e oferecer ajuda caso seja necessário.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team